Leta i den här bloggen

fredag 22 maj 2015

Stil i p1

Ungefär så här. Vad har Joni Mitchell, Taylor Swift, Dolce and Gabbana-pojkarna, Francoise Hardy, Kim Gordon och JAG gemensamt? Svarar på min egen fråga - vi är alla med i kreddiga radioprogrammet Stil i p1 under 2015.

Fredagen den 12 juni kl. 10:03 är det sannolikt att SUSANNE LJUNG kommer att nämna mitt namn i radio. Kanske kommer Sverige att avstanna á la Ingemar Stenmarks glansdagar, kanske får jag ett eget parfymmärke eller så blir det 12 läskiga minuter? 
 
Det hände sig i början av mars att ett 08-nummer dök upp i displayen. Jag trodde att det var en försäljare, men det visade sig vara en urtrevlig, kunnig (såklart) och sannerligen ödmjuk reporter vid namn Erik Sjölin från det kreddiga radioprogrammet, Stil i p1. Han frågade om det var jag som hade "den där bloggen, Dude Looks Like a Lady". Jag svarade ja. Han ville göra en intervju. Jag svarade ja på det också och trodde att intervjun skulle ske via telefon eller kanske i samband med nån Stockholmsvistelse, men icke. Han reste med SJ och X-trafik till Edsbyn. Jättekonstigt. Och jätteroligt. Där satt han och berättade om Susanne (Ljung's) katt liksom.

Det är såklart ovärdigt och över-ivrigt att flagga för dessa tolv minuter i radio tre veckor innan de sänds, men malligheten pyser över kanten så jag lastar av en skvätt. Kommer sannolikt att påminna när det närmar sig.  

4 kommentarer:

  1. Shit va stort ! Öppna skumpan och klistra sig vid radion liksom !
    Jättekul !

    SvaraRadera
  2. You'll be even more famous then, darling - how exciting! xxx

    SvaraRadera
  3. Lyssnar på programmet nu och jag älskar dig REDAN!!!!

    SvaraRadera