Leta i den här bloggen

tisdag 19 maj 2015

Den dekadenta bokcirkeln

I likhet med andra 44-åriga kommuntanter är jag med i en bokcirkel. Det var Torun från succé-konstnärsduon torun&hjolman som för ett år sedan frågade om jag ville vara med. Med en önskan om att bli smittad av begåvning från någon av bokcirkelns journalister, konstnärer och litteraturvetare tackade jag ja. I samband med den senaste bokcirkelträffen hade jag och Torun i uppdrag att hämta upp Hjolman vid den tuffa ateljén som jag skriver om här 
 Tuffare än Warhols Factory hävdar jag. Kan hinta om att ylande djur och kvinnor med komplicerade, växande tankar är att vänta vid höstens utställning i Bollnäs konsthall. De är förtjusande de där två. Torun i svart och Hjolman ... ja, man vet aldrig med Hjolman, men det är ofta grova kängor, skjortor och annat som andas nån sorts Viksjöforsgrunge sprungen ur en sann worker-anda. Tufft! Har ännu inte listat ut om hon är jättemedveten eller bara tuff i sitt DNA? 
 
Nedan en blurrig bild (vilket är lika bra eftersom jag inte har frågat om lov gällande publicering av vad som pågår under bokcirkelträffarna) på deltagarna (minus Eva). 
Försökte fjäska till mig lite bekräftelse från en hund som enligt ägarinnans utsago hade "integritet". Gick väl sådär, men jag fick åtminstone klappa honom.
Det är så mycket som är snyggt i bokcirkeln. Här kommer ett axplock.
 
Nästa bokcirkelträff går av stapeln i denna stuga. Också jättesnygg. Nu kanske nån vill veta vad vi läser, vilket fika som serveras eller huruvida jag har smittats av begåvning, men detta är ju en klä-blogg, så det låter jag vara osagt.

4 kommentarer:

  1. I want to join your book club!

    SvaraRadera
  2. I'd join your book club if you'd have me. You and I could act out our favourite parts too. It looks like so much fun! And I'd enjoy checking out the Warhol Factory, I'd fit right in. The translation says grunge sprung from the worker spirit. Love it!

    SvaraRadera
  3. That looks like one glamorous and enjoyable book club! xxx

    SvaraRadera