Leta i den här bloggen

söndag 25 november 2012

Mina fina!

Fick hänga med skitbra folk nere i Storbyn igår. Eftermiddagen tillbringades med Äva där jag fick flashbacks till när vi båda bodde i Storbyn 1994. Som de fattiga studenter vi var tillbringade vi mycket tid på UFF där jag minns att påsarna var gula och att många timmar tillbringades i provhytterna. År 2012 har second hand blivit dyrare (vilket är helt okej), vi tittar mer på klänningar än på 70-talsblusar med långa snibbar, men påsarna är fortfarande gula och stunderna i provhytterna är fortfarande långa (harkel harkel). Eftersom mina svar inte dög ringde hon sin ömma moder
... som tydligen gav tillfredställande svar.
Okej. Nu ska här kletas. Tycker mycket om den här jäntan!

Därefter hade vi ett bord beställt på Roxy's för åtta underbara människor. GRUPPFOTO!, röt jag. Genast ställde de sig i en fin formation. Jag var lite av en ledare i gänget och beställde in en lammentrecote utan lammentrecote.
Känner en inre harmoni över att julens julblus är inhandlad. Det är lite av en tradition för undertecknad att inför varje jul införskaffa en julblus. Denna fina skapelse som jag försöker fota på mig själv med tveksamt resultat (men där jag ändå tar med bilden eftersom jag tycker att jag är till min fördel ... ser liksom ganska spänstig ut med lite filter och grejer) är kanske den finaste julblusen ever! Tjöffte'n på Old Touch. 

Och för att ge julblusen rättvisa fotar jag den på en galge från Camillas Corner också.

8 kommentarer:

  1. Ser bra ut det där.. gillar brillsen och har hon inte typ lika skor som mig ? Vill också åka dit o shoppa...
    Jorå side cuten den trimmar Lover Boy !!Kanske man borde byta frisyr men jag gillar den och den är praktisk !!

    SvaraRadera
  2. Och jäntan tycker mycket om dig, nyblusen och de dina.
    Förstår att "harkel, harkel" syftar på att jag prövade både kläder och ditt tålamod lite för länge.
    Fortsatte för övrigt en promenad längs minnenas allé idag och passerade ditt gamla studentboende på vägen till Huvudstas Loppmarknad. Det slutade med en för stor Gunilla Pontén-jacka och en Busnel-
    kofta från 80-talet.

    SvaraRadera
  3. Så nu har du en riktig Busnel och en nästan-Busnel.

    SvaraRadera
  4. Just det ja! Tänkte inte på det.

    SvaraRadera
  5. That looks like fantastic shopping experience and such a glam lady, too. You look stunning and I love that sweet lace bolero. x

    SvaraRadera
  6. The fur stoles look fab and so do you with your pretty hair ! XX

    SvaraRadera
  7. Love your hair and gwonderful make up.
    I adore your style too.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    SvaraRadera
  8. You make me want pink hair and pearls! Lovely!

    SvaraRadera