Leta i den här bloggen

fredag 30 mars 2012

Miffon, musor och undertecknad!

Nyheten som ALLA pratar om ... åtminstone 10 % av de som jobbar på våning 4 i kommunhuset i Edsbyn (Anna frågade faktiskt). Utställningen på Edsbyns bibliotek i sommar heter "Tvätt mellan husen" och är en utställning av och med MIG! Fick frågan i höstas och proppmätt av bekräftelse hörde jag mig själv säga: "Ja, vad kul". Det blir lite kläder, bilder, tvätt, gränder ... med andra ord - livet! Jag kan härmed påstå att jag är i ett gott sällskap för Metropolitan Museum of Art vigde en utställning med Iris Apfel och hennes "look" när Iris var 84 bast.
Ni kan läsa mer i artikeln, "Från miffon till musor".

Och förra året ställde Fashion Institute of Technology i New York ut Daphne Guinness garderob. Daphnes (jag kallar henne vid förnamn) garderob är lite dyrare än min.
Bästa Christian har tvingats fota några av mina klä-kombinationer. Han har också tvingats photoshopa ett och annat, men han har å andra sidan fått mig att gå med på att bilder utan photoshop-effekten "minska brus" ska flashas publikt. Puh! Den här bilden kommer INTE att vara med på sommarens utställning, men har ni sett ett finare halsband, undrar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar